söndag 7 september 2008

Fototriss Trekantigt

Veckans Fototriss skall vara trekantigt, som vanligt när jag läser temat så tror jag mej inte ha något som går ihop med temat, men det hade jag egentligen massor när jag börjar titta, och tur var det, för att fota "trekantig" dimma som vi har idag här i Norrköping hade inte varit lätt;)
En Bild från Stegeborgs Slottsruin, visserligen syns inte tredje sidan, men det får väl vara godkänt ändå;)


Här en gammal Ek från Djuröns Naturreservat, med en "trekantig" öppning!



Och till slut många hus med tak som blir trekantiga tillsammans med grunden;)
Det var mitt bidrag idag, vill Ni se fler så gå in på länken nedan.
Önskar alla en skön söndag!
Kramen //annette




Fototriss Trekantigt















58 kommentarer:

Härligheter enligt Erika sa...

God Morgon!
Vackra bilder, speciellt eken. Fantastiskt att det kan bli såna formationer...
Ha det gott!
Erika

dahlarna sa...

FINA bilder från Norrköpings-trakten som vanligt!
Hoppas att du får en härlig söndag - trots vädret! Kram!

Ragnvi sa...

Godmorgon! Härliga bilder! Första bilden innehålle flera trekanter om du kikar efter lite till, trots att baksidan saknas!
Ha en bra dag o hoppas dimman lättar!

Anette sa...

Fina bilder! Och så har ni ju "strykjärnet" /Anette

annette sa...

Anette!
Ville inte ta strykjärnet, har haft det huset med tidigare;)


Kramen //annette

Eva-Lena sa...

Fina bilder! Gillar eken men det är sista bilden som jag ger min röst. Ha en fin söndag!
/E-L

♥ LottaM ♥ sa...

Snygga foton alla tre - men den första blir min favorit gillar det äldre. Ha en fin dag!

trivago sa...

Jag tänker också varenda vecka; nix.. det går inte, jag får hoppa över det.. men sen kommer man på nåt i alla fall... Hjärnkontoret kanske bara behöver lite mer tid för att vakna till ordentligt :o)
Jag gillar den första bilden allra bäst!

Paula sa...

Eken blev genast min favorit... Kan man sitta och fundera där tro? Dom andra var fina oxå men den vann.. Ha en bra dag.

Annica sa...

Morning my dear.

Härlig tolkning! Jag gillar trädet:)

Ja mina grabbar är härliga så...så fort det är födelsedag så åker skjortan på helt frivilligt. Att födelsedagsbarnet tog på sig slips är inte heller helt ovanligt:)

Du må tro att grabbarna klev upp tidigt i morse. Redan vid sju startades Wii upp:) Wii är jättekul för både stora och små. Och det som jag gillar är ju att barnen faktiskt får röra på sig när spelar tv-spel.

Tårtan har jag gjort själv...ja med lite hjälp av färdig tårtbotten förstås. Men det blev så mycket fikabröd så jag har en hel tårta kvar. Sugen?;)

Ha en skön dag i diset!
Kram Annica

Lissen sa...

Häriga bilder alla tre, du är duktig att fota. Favoritpriset idag går till trädbilden, ljuset silas så vackert!
Ha enskön söndag

Mors Deka sa...

Som vanligt härliga bilder hos dig. Ruinen är min favorit. Jag älskar gamla lämningar från förr. KRAMEN!

Kerstin sa...

Vilka fantastiska bilder du har tagit. :)

rajson sa...

Visst är det spännande att hjärnan får jobba varje söndag.HAr också känslan-"Nej det här blir inget bra",mn så småningom löser det sig!
Tre mkt bra bilder men faller för perspektivet på 3:an.
Ha det gôtt!

Della sa...

Du lyckades bra med ditt trekantiga. Jag tänkte också först att det skulle vara svårt att hitta något, men det löste sig.

Pumita sa...

Bra jobbat! Tycker mycket om bilden med husen. Fina färger!

Inger Maryissa sa...

Så fina foton du hittade för veckans fototriss.
Speciellt den med eken tycker jag är så speciell och fin.
Och intressant bild med husen som blev trekantiga tillsammans.
Önskar dig också en fin fortsatt söndag
Stor Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Klart Synne måste vara med! Hon älskar ju att fota hon med!!! Själv är jag inte nöjd med dagens bilder.Tyckte det var svårt att hitta trekantiga saker! Och inga hade jag som låg och skrotade.

Vi har varit ute en sväng på eftermiddagen i duggregnet och promenerat. Kameran kom med såklart;)

Kram Annica

Photos by Storm sa...

Finfina bilder framförallt eken. Ja, och bilden på hustaken var bra/ Lis

Proforma sa...

Inte den minsta tvekan här! Trekantiga motiv på alla tre bilder! Gillar trädet allra mest!

AnnaKK sa...

Du har öga för former!!! :-)

Gillar speciellt ruinen - kan det vara en gammal eldstad (skorsten) som håller på att rasa?

Monkan sa...

Jättefina bilder, min favorit är trädet, så fint ljus. Dina grå bilder var också fina, där gillar jag bryggbilden bäst.

Jo jag fotar ute också men jag tyckte det var lättast att ta nya bilder hemma/inne än att leta igenom "arkivet", och så har jag länge velat ha en anledning att fota en sån tepåse, jag tycker de är så fina :-) Idag har jag varit ute och promenerat o fotat :-)

Richiesliv DÅ och NU sa...

Hmmm... bilderna är så vackra.Likaså fotografen §:-))

Ha en underbar söndag,vännen!

Solvarm sa...

Hej Annette!

Vackra bilder som alltid, men jag tycker bäst om den översta, den har så klara fina färger.

I dag har jag startat en ny blogg, Bloggromanen, Vi möttes på ICQ, tanken med den är att alla skall kunna vara med att forma romanen, jag har skrivit kapitel 1, och sen är tanken den, att vem som vill kan skriva kapitel 2 i kommentarfunktionen och så väljer jag ut den som jag tycker är bäst och publicerar den, sedan skriver jag kapitel 3 osv TRYCK HÄR så kan du se hur det funkar

Solvarma kramar från Irene

synne sa...

Tusen tack för hjälpen.
Det var inte så krångligt som jag trodde.
Nu ska det väl fungera nästa gång.
Gillar den sista bilden bäst. Blicken söker sig mot den orangerosa huset längst ner i bilden.
Vackert som vanligt.
Kram och tack :D
Synne.

Härligheter enligt Erika sa...

Mascara är något jag INTE kan vara utan ;) Gör att man ser piggare ut. Känner sig piggare och därmed också blir piggare =D
Kram
Erika

Sarah sa...

Vilken ska jag välja?! Härliga bilder alla tre ;O)

Viola sa...

vilka ljuvliga norrköpingsbilder, åter igen så vackra, kram violan

Viola sa...

LÄNKAR TILLBAKA VIOLAN

Laila sa...

Fina bilder på ett i mitt tycke svårt tema. Eken blir en favorit, men gillar även de grå rötterna i ditt GRÅ tema nedanför!!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Japp, på söndagarna får det bli fototriss och ett vanligt inlägg om jag har orken och tiden. Synne skrev att hon var med i trissen nu,superkul! Ja den där Annette med böjelser för sten...det är en konstig prick;)*fniss* Nejdå jag din fascination, stenar är så vackra! och tänk så länge man använt stenar i olika konstruktioner...!

Stor kraaaaaam
annica

Moas sa...

Visst är det så att man inte tror man har något.. men det finns mycket trekantigt i livet..*fniss*.. tack för titten hos mig.. och dina bilder var ju klockrena förresten.. trekantigt så det förslår.. Monica

Klotterplanket - Mia sa...

Gillade trädet, påminde mig om Rumskullaeken...fin bild!

Tack för att du kikade in hos mig!

Richiesliv DÅ och NU sa...

Tack min vän för titten hos mig.

Nja... försöker att bara aktiv denna dag. Jag hade ju så latar dag igår.

Imorgon, börjag den nya vecka, så vi får väl lunka då?

kram,
/chie

huga sa...

Som vanligt riktigt fina bilder!

Du har om du vill en liten utmaning på min blogg, fast jag tror du gjort den redan...!
gokväll på sig!

bollebygdsbo sa...

Underbara foton.
Eken med trekantiga "ingången" gillar jag bäst.

http://villsen.blogspot.com/search/label/Fototriss

Petra sa...

Vad kul att hitta Stegeborgs slottsruin i din Triss! Där var jag också och fotade nu i somras. :-) Hustaksbilden tyckte jag också blev mycket lyckad!

Karin A sa...

Vilka fina trekantiga bilder, härliga motiv och vackra färger. Det var likadant för min del. Svårt blev lätt, som blev svårt, när det var dags att välja!

Ha det gott!

aksonfoto sa...

Sköna bilder!
Jag fastnade för den sista bilden. Den är vacker!

elena cn sa...

Ruinen var fin! Passar absolut in i trekantigt.

Jag är nu med på tisdagstema och fredagsfärg. Visste inte att det fanns en fototriss också! Man ska inte tro att man kan bli sysslolös i bloggandet:)

Ha en skön vecka!

Pialotta sa...

40 kommentarer.. det var det värsta.. du var tidig du att få till ditt såg jag.. mitt tog tills kvällningen, men kollade förut i morse.. tyckte då det var ursvårt.. vilket ord, var min första tanke och att inte vara med denna gången, men.. då löste det sig när vi kom till dottern min;-)
Du skriver fortfarande in fel ibland i din adress ser jag..
Ha de fint med dina bilder och allt som var bratänk:-)
Kramar

Caroline sa...

Härliga bilder! Gillar alla dina bilden men tyckte Ruinen va läckrast med tanke på att sten för sten rasat och bildat den trekantiga formen.
Tack för din kommentar hos mig!

Önskar dig en fin vecka
Hälsningar Caroline
http://bloggen.lanjelin.se

sickan sa...

Trevliga bilder!!
Bilden med den tre kantiga "ingången" i trädet var häftigt!

Ha en bra dag!

åsa sa...

vilka fina bilder. Jag gillade speciellt sista bilden på husen.
tack för kommentar hos mig
mvh åsa gillar rosa

Hanneles paradis sa...

Kul trekanter, jag har en liten utmärkelse till dej i min blogg, sprid den gärna vidare, ha en bra måndag, kram.

matte sa...

Fint fotat. Trädet är min favvis:)
kram/matte

Ingrid sa...

Så vackra trekanter du hittat! Många kommentarer har du fått också. Jag blev sen med mitt bidrag den här gången, men jag hade väl giltigt förfall igår?
Kram

Annies Fotoblogg sa...

Många jättefina trekanter som det fanns här :)
Eken var helt underbar! :)

vivan sa...

Vad snyggt trädet var...trekantig öppning...och som vanligt vackra bilder...kramiz:)

Zoey sa...

Här var det riktigt bra tolkningar av det trekantiga temat!

Famos/Menageriet sa...

Vilka fina bilder!
Jag gillar alla 3 lika mycket.
Ha det gott!

Karin sa...

Vilka fina bilder, gillar trädet bäst! Man skulle nästan vilja gå in där.

Maria sa...

Så fina "trekantiga" bilder*ler*
tycker om den gamla eken!
Fina bilder du visar.=)Önskar dig en skön kväll!

Kram Maria

Pialotta sa...

Hallå där Anettan..
jag var inne på en annan sida och där klickade jag på länken till dig, men det kom då upp som innan.. inte din sida utan något annat med en massa länkar på..
På min är det okej:-)
Kanske du skrivit in fel just där..
Ha de kramar

lilalili sa...

Jättefina bilder och jag gillar ju träd-bilden mest. min favvis här
kramis lilalili

alex sa...

Fina Norrköpingsbilder =)

Mollan70 sa...

Fina bilder i från min stad.

disa sa...

情趣用品,情趣,成人遊戲,成人電影,成人論壇,成人,做愛,aio,情色小說,ut聊天室,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,免費視訊聊天,哈啦聊天室,視訊聊天,080聊天室,080苗栗人聊天室,6k聊天室,視訊聊天室,成人聊天室,中部人聊天室,免費視訊,視訊交友,視訊美女,視訊做愛,正妹牆,美女交友,玩美女人,美女,美女寫真,美女遊戲,hi5,hilive,hi5 tv,a383,微風論壇,微風,伊莉,伊莉討論區,伊莉論壇,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,plus,痴漢論壇,維克斯論壇,情色論壇,性愛,性感影片,校園正妹牆,正妹,AV,AV女優,SEX,走光,a片,a片免費看,A漫,h漫,成人漫畫,免費A片,色情網站,色情遊戲,情色文學,麗的色遊戲,色情,色情影片,同志色教館,色色網,色遊戲,自拍,本土自拍,kk俱樂部,後宮電影院,後宮電影,85cc免費影城,85cc免費影片,免費影片,免費小遊戲,免費遊戲,小遊戲