onsdag 20 augusti 2008

Litet fint hus med detaljer som finns i anslutning till Industrilandskapet i Norrköping

Det var inte idag vi skulle ha personalmöte, dom har väl inte bestämt vilka som skall sparkas ännu, om det nu blir några kvar att säga upp, ett flertal av mina kollegor har sett till att flytta till andra delar av laboratorievärlden då dom tröttnat på vår organisation:(

Har roat mej en stund med bildredigeringsprogrammet Picasa, la in ett antal bilder på ett mysigt hus och gjorde ett bildcollage, kul och riktigt snyggt tycker i alla fall jag.
Också ett snabbt sätt att få in många bilder då det går att få in det direkt från Picasa, i veckorna är ju tiden alldeles för snålt tilltagen, eller som en del säger arbetet tar mycket tid från fritiden.
Om Ni klickar på Kollaget så blir bilderna större.
Peter med Bloggen Vörtelöl och Norrlands Guld har på mailen gett mej information om detta hus som jag inte visste tidigare, har kopierat från Peters inlägg.
Är väl Sista Supen eller?Där de som skulle hängas på Galgberget fick sin sista sup innan snaran lades runt halsen.Ser så ut i alla fall.Kram Peter
Peter har nu läst Wikipedia och det stämmer, Tack Peter för information.
Kramen //annette
Det här fina huset finns i anslutning till Industrilandskapet (har Ni hört talas om det förut i min blogg);).
Vad har Ni sysslat med idag?
Ha en bra torsdag, närmar sig Helg igen!!
Kram //annette
<span class=
Posted by Picasa" src="http://photos1.blogger.com/pbp.gif" align=middle border=0>

11 kommentarer:

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Är väl Sista Supen eller?
Där de som skulle hängas på Galgberget fick sin sista sup innan snaran lades runt halsen.
Ser så ut i alla fall.
Kram Peter

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Halloj!

Skönt att komma hem hyggligt i tid och att slippa sitta på mötet ikväll antar jag...(även om mötet är oundvikligt)

Industrilandskapet? Nä vad är det för något;) Har jag aldrig hört talas om på din blogg *blinkeblink*

Jadu, vi såg nog lite småkul ut där vi travade fram och tillbaka...det var ju inte bara jag och mina två grabbar utan en annan familj med två barn oxå...

Här blir det nog ingen jättetidig sänggång utan jag kommer nog i säng efter 22 som vanligt. T är på väg hem och jag vill hinna prata lite med honom innan jag somnar.

Imorgon är det jobb igen men dagen kommer inte bli så intensiv... Måste åka tidigare från jobbet då T jobbar i Sthlm i morgon så jag hinner bara ha två lektioner av tre.Annars är torsdagar min stora planeringsdag...

Sov gott
Annica

Inger Maryissa sa...

Vilket så fint bildkollage du gjort av huset.
Det ser så mysigt ut, och det är verkligen ett vackert hus.
Visst är det roligt med olika bildredigeringsprogram där man kan göra en hel del intressanta saker.
Önskar dig också en bra torsdag, och ja snart är det helg igen...vad tiden går fort.
Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Oj, vilka fina ord...är det verkligen mig du menar?*ler*

Jag har alltid älskat att skriva men jag tycker att jag ibland har svårt att formulera mina känslor i ord så här på bloggen, därför var det kul att du skrev som du skrev och det tackar jag för.

Jättestora kramen
Annica

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jotack, jag vet hur svårt det är att komma i säng... Men jag f ö r s ö k e r lägga mig runt tio. Om inte börjar T tjata på mig att jag måste lägga mig...Det brukar ju ta ett tag att somna oxå och det är som du skriver man behöver minst 6 timmars sömn egentligen...

Kramis igen
Annica

Lotta sa...

Men du just såna vackra fönster o dörrar vill jag ha. Det fullmånefönstret "suck" va fint.

Ja nu hoppas jag med din hjälp i inlägget att ett paket kommer i veckan med allt jag ville ha Hahahaha

Har skickat ett mail till dig;)

Kram Lotta

annica sa...

Häftigt kollage du gjort,tänk att jag inte ännu har kommit mig till Norrköping :-) Fast bättre sent än aldrig.
Jag har mest lagat mat och stickat på mina dockkläder idag,så jag har varit liite duktig.
Du får ha en skön kväll med några tända ljus och mysa//Kram Annica

Paula sa...

God morgon. kika in hos mig finns något till dig där.

Ingrid sa...

Vilket fint kollage du har gjort! Du kan verkligen se det sköna i detaljerna.
Kram

Mors Deka sa...

Vad har jag sysslat med?
Onsdag- jobbat, hämtat Dottern i skolan, förberett mat och blåbärspaj till kvällen, haft svärföräldrarna på middag för att fira Dotterns 10-årsdag 13/8.
Torsdag - jobbat, hämtat Dottern i skolan, lagat Chili con Carne, skjutsat Dottern till Åhus på hennes lags fotbollsmatch
KRAMEN!

Maria sa...

Så fint bildcollage du gjort,måste gå in och kika på picasa jag med!=)
Så fina fönster och andra detaljer på det lilla huset,men med en tragisk historia...

Trist när några av dina kollegor måste sparkas,tänk dom som jobbat hela sitt liv på samma arbetsplats..inte kul att måsta sluta då...

Kram Maria