torsdag 7 augusti 2008

Jösses! Det blev ju tre inlägg idag! Och jag som är ledig !




Lotta med sin fantastiskt trevliga Blogg Båtslyckedag undrar vad jag skulle göra om jag vann en milion.

Jag skulle sluta min fasta anställning i Landstinget med omedelbar verkan, har försörjt mej helt själv genom att arbeta minst heltid varvat med att plugga sedan jag var 15 år, som mest har jag varit ledig fyra veckor i sträck på alla år, känns som om jag skulle behöva göra något annat ett tag framåt.


Skulder har jag inga att tala om, skulle sedan köpa ett litet hus ute i Kolmården någonstans, arbeta bara på timmar när jag tycker jag vill (för lite vill jag arbeta), sedan skulle jag förverkliga lite vandringsdrömmar jag har, och även styra mycket hemma om jag hade något eget.



Skulle bjuda alla jag känner på en riktig brakfest, med bara champange som genomgående dryck!!


Ni är inkluderade i festen!



Jag skulle skicka den här frågan vidare till en person, inte heller något svårt val, skickar jag till Annica som idag har haft sin första arbetsdag efter semestern och var så TRÖTT imorse när hon satte sig på Bussen vid fem-tiden.
Annicas mycket trevliga och läsvärda bloggar har Ni här via länkar.


Ja, Annica Du kan besvara frågan någon dag när Du hämtat Dej från dagens uppvaknade!
Sedan länkar Du och skickar vidare till en person, ja Du kan ju det här!!
Kram till alla!
//annette
ps. Nu har jag alla knappar igen!

13 kommentarer:

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Champange???ja vill ha bärs!
Kram Peter i Peking.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej där vännen!
Det ska jag skriva om när jag återhämtat mig efter team buildingen i morgon. Med hänvisning till dagens inlägg kan jag säga som så att jag nog skulle följa i dina spår och sluta jobba. Iallafall ta tjänstledigt en tid...mer om detta kommer antagligen till helgen.

Kram Annica

annette sa...

Peter!

Det som bjuds det bjuds!!

Annica! En tröst inför morgondagen, det är vackert i Vårdsnäs, hoppas Ni i alla fall får en låååång lunch, så Ni kan gå ut en sväng;)

Kramen //annette

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vi ska nog va ute och svinga i lianer eller nåt...;)

Kram Annica

annica sa...

Jadu mina dagar är räknade tills jag börjar jobba huuu :-)
Fina foton som vanligt,kul läsa och följa resan via Göta Kanal
Tänk va härlig vinna en massa pengar...Va jag skulle tok shoppa haha eller också blev man jätte snål.Jag som kör diesel ligger ju lite högre i pris och det är fusk för jag tror det är bättre för miljön köra diesel..Hujedamej nu har jag väl startat andra världskriget med dom orden och på din blogg :-)
Ha det så jätte bra//Kram Annica

annette sa...

Annica!
Då får vi med tanke på allt regnande hoppas lianerna finns inomhus;)))

Annica!
Ja, hur blev det så egentligen, inte länge sedan Dieseln kostade hälften av bensinpriset, sedan började många köpa Diesel för det var miljövänligt och hux flux steg priserna....

Kram till Er båda!

//annette

synne sa...

Det där låter inte helt fel Annette.
Så skulle man nog göra själv med.
Säger som Annica ang dieseln. Den är nog mera miljövänlig än bensin.
Jag står på din sida i "kriget" hehe....
Ja Annette igår (torsdag) har du varit rikitgt kreativ tror jag att jag törs säga. Skönt med en ledig dag?
Just nu ska jag stoppa maken i säng. Han kom hem nyss efter en arbetsnatt i postbilen.
Hoppas du har en bra dag i dag med.
Kramen från mig och gubben.
Synne.

Bosse sa...

Ja det är tufft att vara ledig och ansluten till blogger ;)

Fast 1 million kr är inte så mycket idag, räcker ju inte ens till ett hus på de flesta ställen längre...
Så behövs nog uppåt 10 millioner om man ska kunna ändra livet mer drastiskt - fast då visar flera undersökningar att de flesta människor får ett sämre liv efter att vunnit så stora pengar... hmmm...

Tack för orden i min GB!
Jag har en annan Internetkontakt här i stan, som jag kanske kommer att träffa någon gång per år över en fika men räknar inte med något direkt umgänge så...
Annars har jag inga kompisar / bekanta / vänner / släkt alls här i stan eller i Östergötland, som du undrade.
Men kommer kanske med tiden, fast det sägs att det är väldigt svårt för män i min ålder att skaffa nya vänner...
Kram / Bosse

Richiesliv DÅ och NU sa...

Vilken lyckost du är då med en kompledig!

Ha det så skön och ta vara på dig själv och familjen.

Jo, tycker att bensin priset är skyhöga nu. Diesel... tycker att den är bättre än bensin.

Kram på dig och ha en hjärlig helg,
//chie

huga sa...

Vem tackar nej till skumpa!?? inte en huga iaf! tackar!
bensinpriset ja vad göra? vad säga?

Inger Maryissa sa...

Ja, tänk om man skulle vinna en miljon.
Vad mycket trevligt man skulle kunna göra med dessa pengar.
Fast om man tänker lite "krasst" så räcker nog inte en miljon så länge att leva på eller att köpa hus.
Räcker kanske 4 år att leva på, eller om man köper ett hus så försvinner nog miljonen ganska snabbt.
Fast nog räcker en miljon för många trevliga saker.
Ha en bra fortsatt dag.
Kram

Hanneles paradis sa...

Kul med fest :)

(jag har inte försvunnit, något fel, huserar tillfälligt här: http://hannelesparadise.blogspot.com/

annette sa...

Här tänker jag faktiskt ganska realistiskt, som jag skrev skulle jag köpa lite hus i Kolmården, innebär ett litet torp som inte kostar mer än 250-300000 tusen kronor, sedan finge jag givetvis reparera själv och leva billigt och jobba lite grand för att klara mej, men det jag är ute efter är känslan av att få bestämma lite själv över mitt liv och vad jag vill göra:

Kram och tack för åsikter om detta och bensinkostnader, intressant att läsa.

//annette