lördag 9 augusti 2008

Egentillverkning & Shopping

Har lovat att visa dom Balkongskydd jag tillverkade i somras, kan ju vara bra att göra innan hösten kanske;)Köpte alltså fyra stycken sådana här i Pinjé, nitade sedan fast markisväv på två av dessa, därefter satt jag ihop dem två och två med lite snyggt rep.
Resultatet blev så här, vill ju inte ta bort för mycket sol och inte heller för mycket plats att ha blommor på, så jag köpte 40 cm breda, räcker för att känna att man har en egen liten vrå.

Har också köpt nya stolar och dynor, lite svårt att fota en balkong som är dryga tre meter lång och få med hela, så det fick bli halva som jag fotade idag, har inte sett någon med dessa balkongskydd tidigare, men det kanske kommer fler, en kompis som var här ett tag igår kväll skulle försöka få tag på idag, lite kul tycker jag.


Har idag varit på stan och shoppat till fötterna, har tidigare sprungit väldigt mycket långdistans, efter en knäoperation för några år sedan har jag inte kommit igång ordenligt, har gått mkt istället men tröttnat på det för det ger inte samma känsla, men med ett knä som inte blev helt bra och pronationsproblem med fötterna så kommer det nu att handla om att jogga lite lätt.
Det här är nog en av Asics dyraste/bästa skor, men hade tur att hitta dessa idag när de var nedsatta med 500 kronor, bara att slå till.





Även om det är skönt att ha joggingskor på fötterna så har i alla fall inte jag det jämt, hittade också ett par bra skor som jag tyckte var snygga och lite lagom att börja hösten med.


Eftersom jag nu fått lite nytt själv så skall köket få nya gardiner, köpte nytt till köket i våras, för mej en stor sak att kasta ut lite traditionella köksmöbler i trä och inköpa vitt bord, vita, röda och svarta stolar, matta som inte syns är helt röd, om Ni ser i köksfönstret så kan Ni kanske se mobiler i matchande färger.
Så bra att jag fotade köket idag, nu blev allt som inte hör hemma på köksbordet bortplockat;))

Är lite osäker på detta tyg, kanske blir lite för stormöntrat, men jag skall sy upp gardinerna så får jag se hur det känns, kan annars användas på annat ställe.

Ny tavla till sovrummet har också inköpts, skall fixa till ramen i en annan ton, men det blir vid tillfälle.


Har just kastat bort lite växter i sovrummet, skall inköpas nya men väntar någon månad, kändes lite fattigt så dit inköptes en lite fågel som prydnad tills vidare.



Vad skall jag göra nu? Jo, nu jäklar skall det tas tag i kropp & kondition, har "förfallit" rejält den här sommaren, och hör och häpna! Jag ser faktiskt att solen är uppe nu, så nya skorna skall prövas.
Ha det fortsatt bra!
Kram //annette








17 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Halloj!

Kul att du fick tag i lite snygga och sköna dojor!

Vilken smart idé med dina balkongskydd, de blev ju riktigt fina och det är ju alltid kul med lite eget skapat!

Ditt kök ser fräscht ut. Det är snyggt med svart och vitt och rött. Får vi se gardinen sedan när den är klar och på plats? spännande...

Kram i det omväxlande sol och regn-vädret!
Annica

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Kan hjälpa till med sömnaden,hade 5-a i syslöjd.
Nää tyvärr nu ser inte ens tråden.
Kram Peter.

Lotta sa...

Väldigt fina balkongskydd du gjort. Bra ide.Lägger det tipset på minnet.

Ja visst är sådana skor dyra men gud vilken skillnad det är för fossingarna. Min man är långlöpare och han sliter ut några såna titt som tätt. Flickan vår friidrottar och har skolans dyraste skor garanterat;) men det är det värt då fötterna tar för mkt stryk annars.

Så fint du gjort i köket. Läckert med rött,svart vitt ihop. ser väldigt fräscht ut.//Kram Lotta

annette sa...

Annica! Givetvis om det nu blir så att tycker det känns rätt, annars kanske det dröjer med nya gardiner;)

Kramen //annette

annette sa...

Peter!

Du behöver inte se så mycket med ögat, maskinen syr!

annette sa...

Lotta!
Ibland får jag mina ljusa ideér, gillar inte plast, stål och sådant.

Klar skillnad på skor och skor, sedan får det kosta lite, dom var nedsatat 500 för att det skall bli ny färg till hösten;)

Kramen //annette

Richiesliv DÅ och NU sa...

Fina saker du hittade. Intressant vindskydd...

Då hänger jag med dig med en promenad eller jogging tur, tidig imorron §:-) jag brukar springa 5.30 vardagar och 7.30 på helgerna. SKön, efteråt.

Ha kul nu i helgen.

annette sa...

Hallå richie!

Ja vi kör en sväng imorgon!

Ha det så gott!

Kram //annette

Richiesliv DÅ och NU sa...

Hej A!

Jag väntar på dig runt hörnet! Även det regnar... jag kommer att flåsa som en gris §:-)

annette sa...

Då blir vi två som flåsar;)

//annette

Leva som jag sa...

Du vilka snygga solskydd eller vad det nu heter...verkligen fiffigt av dig
Ha en fortsatt skön helg
kramar M

Richiesliv DÅ och NU sa...

Kul att 2 t...ter flåsar som f..n!!!
*fniss...

Kjams och natti

synne sa...

Godmorgon.
Så bra skor du fått tag i. Hoppas du fick använda dom nu då så det inte spöregnade hehe.
Jag gillar ditt kök....
Tänkte försöka fixa här, men det är inte lätt.
Ditt gardintyg var ju häftigt. Skulle kunna tänka mig längder av det här i köket. En kappa vid det andra fönstret. Klart godkännt alltså.
Smarta insynsskydd. Har du tänkt på om de stoppar vinden något?
Funderar på nått på verandan....
Här regnade det nästan hela dagen igår. Solen på morgonen blev bortjagad....
Samma idag. Men lakanen torkade ialla fall ute hehe. De hann bli torra med hjälp av kvällssolen hehe.
Har ny kamera nu....
Kramen från oss.

annette sa...

God Morgon Vännen!

Hos mej är dom tänkta mest som insynsskydd, men det är klart dom stoppar ju givetvis vinden också, skall vi tillverka sådana hos Dej när jag kommer upp någon gång!?
Jaså Du lyckades med att få ny kamera, snyggt gjort.

Kramen //annette

Annica sa...

Hmmm hur många ljuslyktor får man för en mille;)

Kramen

Mitt liv - Mina drömmar sa...

hmmm tål att tänkas på;)

Nejdå en sådan materialist är jag egentligen inte så de pengarna skulle användas till lite annat:)

Kram Annica

Mors Deka sa...

Vilken trevlig liten rundvandring hemma hos dig. Hemtrevligt och inbjudande. Snygga skor dessutom... =)
Jag måste åxå ta tagi den fallande konditionen, men jag kan inte springa för knäna. Det blir långa, raska promenader istället.
KRAMEN!