söndag 6 juli 2008

MUUUUUUUU i massor!

Har inte övergått till att bli Djurfotograf, djuren som jag får i blickfånget brukar snabbt ge sig iväg innan jag fixat fram kameran, men igår cyklade jag lite längs med Göta Kanal och idag fick jag se att många kort var på Kossor, så varför kan dom inte få ett eget blogginlägg!?Tillbringade som barn ett antal somrar på en lantgård under dagtid, så kossor gillar jag sedan den tiden, men den här skulle jag inte vilja möta vare sig dagtid eller nattetid, tyvärr behagade den inte ställa sig upp så vi fick se hur stor den egentligen var.
Betydligt trevligare var dessa i "normal storlek"att se på.

Tycker dom ser ut att ha det ganska skönt i skuggan, ingen stress där inte!Var väldigt varierande färg på kossorna, här en liten nyfiken vit.

Verkar som om kossorna själva inte var rädda för den STORA, utan dom låg där och myste tillsammans!
Tittut ser det ut som den här leker, men jag vet att det var annat på gång!

Det var uppfostring det handlade om, inte får man väl visa "baken" åt gästerna tyckte mamma! Den här lilla vännen hade en egen alldeles speciell färg, var lite ensam verkade det som, men jag hoppas den inte var "mobbad".

En som har lärt sig att vara artig trots sin ålder!

Tycker det var lite magert med bete under träden, men dom kanske bara var där för att söka skugga under varmaste stunden mitt på dagen.
Slutet gott allting gott, här ser stora mamma Muuuu till att lilla Muuu får mat, för att bli stor och stark!


Vad skall jag säga i övrigt om denna dag, ja väldigt tråkigt att sommaren försvann igen så snabbt, det är väl idag man borde gjort massor hemma som borde göras, men icke blev det så, fanns ju också böcker som väntade ivrigt på att få bli lästa och dom vann "konstigt" nog dragkampen!!
Men imorgon är det inte helt svart på kartan för Norrköping, så hoppet finns kvar om bättre väder imorgon med lite sol i alla fall.
Önskar alla en bra start på veckan!
Kram //annette










21 kommentarer:

Lotta sa...

Oooh va fina koss-kort du har tagit.
Vi hoppas allt på en fin solig tid framför oss, ända till September...//Kram Lotta

annette sa...

Ja, t.om september tycker jag nog!!

Kram //annette

Ingrid sa...

Jag tror att den där första stora kossan inte är någon kossa utan en tjur. Fina kokort var det i alla fall.
Kram Ingrid

annette sa...

ingrid// misstänkte detta!

Kram //annette

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Har du koskräck? Minns du den frågan som Kurt Olsson ställde i intervjun med Patrik Sjöberg (Kanske ställde han alltid den frågan men jag har bara minne av intervjun med PS.) Själv tycker jag kor är fina djur men visst skulle jag kunna bli lite rädd för den stora på din bild. Är det verkligen en ko?

Vad jag har gjort idag? Jag har faktiskt inte sovit bort dagen, det taskiga vädret till trots utan gjort lite blandade saker. Bakat pizza med barnen och så var vi en sväng till busfabriken. Barnen behöver ju få utlopp för sin energi trots att det är så trist väder utomhus... Och så har jag ju passat på att måla lite oxå. Fyndade en gammal skolbänk för 40 kronor på loppis. Den var inte så snyggt sliten så jag tänkte ge den en annan finnish. Nu har den fått sig ett första lager antikvitt.

Kram Annica

Leva som jag sa...

Självklart skall Kossorna få ett eget inlägg, så fina de är!! Härliga bilder som vanligt
kramar P¨å dig
Malin

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Tack detsamma! Har du semester ett tag till?

Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

sorry att jag frågade...inte meningen att få dig på dåligt humör:(

Kramkram
Annica

huga sa...

Kossor är ursöta djur, men som Kurt Olsson så har jag nog lite koskräck, de är stooora djur!
Hoppas solen hittar till dej igen!
här lyser den åxå med sin frånvaro:(

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Sol?????Nu sticker ja till jobbet o det ösregnar,kommer att bli dyngsur.
Tvi vale för kor,skulle aldrig sätta min fot i en sån hage.
Kram Peter

minigrisen sa...

Underbara bilder! Jag har koskräck.. eller hade kanske jag ska tillägga för jag har varit tvungen att låta modet ta över. Läs mitt inlägg i min gamla blogg så förstår du varför:
http://minigrisen.blogspot.com/2007/10/tjurjakt.html

annette sa...

Anna! Ja, det var ett äventyr Du varit med, vet i sjutton om jag klarat av det, dom är ju enorma när dom kommer springande.

Kram //annette

Hanneles paradis sa...

Grannens Highland Cattle gjorde sönder staketet och rymde...

annette sa...

hannele! Kom han tillbaka?

Paula sa...

Jag gillar kossor, har alltid gjort! Som barn hälsade jag på i bondgården bredvid varje dag, vi köpte även mjölken där. Kunde namnen på alla 20 kossor, men mamma gillade inte att jag kom hem och stank lagård varje kväll...
Kramen

annette sa...

Paula!
Låter som jag gjorde, låg och väntade på att mina föräldrar skull åka till jobbet, sedan smet jag till bondgården och var där hela dagarna, inte helt populärt som Du säger med lukt och sådant!
Kunde Du svänga runt mjölkkrukan utan att spilla ut mjölken??
Kunde jag!
Kram //annette

Cattis sa...

Jag älskar kossor!
Så mysiga bilder. Klart böckerna ska vinna. Bara att följa "lusten"

Visst är sommaren njutbar :-)

Kram
Cattis

Lotta sa...

Hej igen!

Inne på fototrissens sida hur loggar jag in mig? URL namn vilket då?//LOtta

vivan sa...

Ja,kossor är så fotogeniska,blir bra alltid på kort...som du sett så har jag ofta med kor på bild...
Här öser regnet ned...lika bra att det får regna,då blir min "bonde" glad,spannmålen behöver regnet...hoppas du får en bra innomhusdag...läsa och gotta dig....skall bli bättre väder i morgon.....kramiz

annica sa...

Hej!
Tack snäll du för Awarden jag fick av dig,jag blev sååå glad.
Hoppas jag kan ge dig nått tillbaka. :-)Va söta kossorna är,jag gillar kor..Dom är sååå coola inget stress där.Jag härstammar nog från koriket, jag som kommer från Norrland och inte stressar jag hahaha.Här regnar det som bara den, nåja sommaren kommer snart igen,den har bara tagit "lite" paus..hmmm..
Ha det så gott idag//Kram Annica

annette sa...

Cattis! Ja Kossorna är verkligen värda att älska, så mysiga och enkla att älska på något sätt!

Kramen //annette

Vivan !

Har noterat detta, och som Du säger dom gör sig bra på kort, till skilllnad från mej!!

Kramen //annette

Hej Annica!
Roligt att Du uppskattde Awarden, Du gör ju dels en blogg jag uppskattar mycket, sedan tyckte jag att Du behövde lite uppmuntran just nu, gav den inte för att få något tillbaka!!
Låter skönt att "härstamma från" koriket, önskar jag i mitt arbete vore lika lugn och harmonisk som jag är när jag är ledig.

Ha det så bra nu!
Kramen //annette