måndag 28 juli 2008

Graffiti

När jag var nere i Norrköpings Hamn för att fota Vega & Linnéa, så gick vi över på andra sidan hamnen där Kol och Oljehamnen finns, upptäckte då en massa fina grejor att fota, bl.a ett otal Graffitimålningar.
Norrköpings Kommun har satt upp en enorm massa väggar där man får utöva Graffitimålning, stod i veckan i tidningen att man genom att göra detta har fått ner kostnaderna för sanering av byggnader i stan jättemycket.
Bra tycker ju jag som skattebetalare, sedan var det så att när vi tittat lite så började jag tycka att många av dessa målningar var väldigt fina och givetvis hamnar dom då i bloggen.

Det enda negativa med detta område var all nedskräpning, har tagit bort det mesta på korten det låg drösvis med tomma färgburkar, ölburkar och annat skräp, såg ingen sopbehållare och det kanske kommunen skulle tänka på så att åtminstone en del av skräpet kommer bort från området.
Som Ni märker så har jag överlevt dagen, lite svårt att beskriva vad det handlade om, men vi har vissa specialutbildningar som innebär att vi ordinerar patienter mediciner beroende på provsvar, på det antal patienter jag visste skulle komma skall vi normalt vara två personer, och jag var ditsatt ensammen tillråga på allt på en arbetsplats jag normalt sett inte tjänstgör på.
Kan bara hoppas att jag gjort rätt, försökte behålla lugnet och lösa lite praktiska problem genom att fråga runt lite.
Nu åker jag väl på detta ett antal dagar till framöver, men den värsta dagen är nog gjord.
Nu skall jag ta en KALL Dusch och äta Vattenmelon på balkongen.
Ha nu en skön tisdag allesammans!
Kramen till Alla!
annette


















11 kommentarer:

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Brukar själv kolla alla målningar i hamn,Linneá o ja gjorde det i Lördags.Många skitsnygga.
Ät du din melon,glass finns du vet var:)...........Kram Peter..

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Här har jag visst missat en hel del trots att jag bara varit bort två dagar...ja inte ens det egentligen...

Jag kan inte annat än hålla med, många av målningarna är riktigt riktigt snygga och välgjorda! Det ska gudarna veta att det inte är lätt att göra snygga saker med sprayburk utan lite träning! Det jag inte kan stå ut med är de som gör tags...

Fina båtbilder både i förra inlägget samt det innan!

Kul att du antar utmaningen trots att den är lång! Själv morrade jag oxå lite när jag fick den eftersom den är lång men det går ju ändå fort att kopiera och deleta samt skriva in egna svar.

Ska bli kul att läsa när det kommer. Känn ingen stress bara utan gör det när du känner att du har tiden!

Kram Annica

vivan sa...

Det är ju riktiga konstnärer som målat! kanonfina...här går åskan nu! och solan skiner,,he he konstigt....kramiz;)

enn-08-i-exil sa...

Morrn Annette

Det var det jag trodde, det fixade
du. Men........
Ge dom lillfingret och dom tar hela
armen.
Kan det du gjort påverka "gaget"
så är det bra, eller hur?

Ha en fin tisdag själv
Hasse

En del spraymålare är duktiga!!

Inger Maryissa sa...

Det finns en del duktiga graffitti-målare, och det är bra att kommunen satt upp en vägg där det kan målas.
Ja, det är trist när det skräpas ner, inte trevligt alls.
Förstår att du oroade för idag, för det verkar vara en knepig uppgift du fick, och dessutom vara ensam.
Hoppas att de följande dagarna blir lättare.
Kram

biaweb.se sa...

Vega och Linnéa imponerade inte på mig...jag hade sett bilder på nätet där seglen var uppe så när jag såg dem var de lite nakna.. :)

Graffitiväggarna gillar jag! Vilka skickliga ungdomar som målat dem! Synd att man inte placerat ut några sopsäckar...skräpet förstör hela upplevelsen.

Jag har en bild bland mina veckobilder bara för dig!

Ha det bäst!

synne sa...

Godmorgon.
Eller kanske inte.
Hoppas att allt är bra nu efter gårdagen.
Jag sitter och jobbar. som vanligt hehe...
Visst är en del graffitti snygg. Man blir imponerad av mycket som görs. Men samtidigt är det mycket smörja med.
Skönt att de har en plats de kan hållas på. Hoppas någon av dessa konstnärer läser din blogg och får se alla fina kommentarer om målningen.
Nu ska jag strax fixa mitt inlägg för dagen.
Kramen vännen.
Synne.

Paula sa...

Kan bara hålla med, att dom är riktiga konstnärer.

Hanneles paradis sa...

Graffiti ser vackert ut på rätt ställe, men alltför ofta är det fult och ren skadegörelse.

[ D E M I - demi.webblogg.se] sa...

Tack för titten hos mig! :)
Kram, Demi Meja

Ingrid sa...

Du har ju hittat riktigt fin graffiti! Det var annat än min gröna apa! Men vi har väl inte så skickliga målare här på ön kanske. I alla fall inte i Fröjel.

Vattnet är varmt o gott nu!!

Kram Ingrid