söndag 20 juli 2008

Fototriss Gammalt



Fototriss Direktlänk



Gamla Jeans, Arbetets Museum i Norrköping samlade under våren in gamla jeans, tanken är att det skall bli världens längsta "tvättstreck", ser verkligen mysigt ut när man kommer och går i Industrilandskapet där detta museum finns. Inte så många ord om detta mer än att det är ett mycket gammalt träd/trädrot från Åsvikelandets naturreservat i Södra Östergötlands Skärgård.



Detta är gammalt handgjort utsmyckningstegel från Stegeborgs Slottsruin i S:t Anna Skärgård.





Blev Mitt bidrag idag till Fototriss där temat var Gammalt, vill Du se fler Fototriss så gå via denna länk. Fototriss


En bra söndag önskas alla!


Kram //annette






35 kommentarer:

Ragnvi sa...

Hej på dig!
Vilket härligt tvättstreck!!
Härliga bilder! Och att sen få åka på Göta Kanal, härligt!!
Ha en bra dag!

rajson sa...

Jeans bilden blir favoriten i denna gråa regniga söndag.
Hoppas på sol!

Ellas Inspiration sa...

Härliga bilder! Tvättstrecket är min favorit!

Ha en underbar dag!

Kram Karin

Hanneles paradis sa...

Gammalt tegel är så vackert, tycker fortfarande synd att jag inte tiggde tegel av grannen, han blöjde ner det bara i backen... Kram.

annette sa...

hannele!
Ja, det finns alltför mycket tegel som är nerplöjt i åkrar tror jag.

Kram //annette

Birgitta sa...

Härliga gamla bilder!

Pialotta sa...

Nu så har jag liksom du "Påtat" in bidrag.. Lite svårt tycker jag då jag har så mycket på gammalt.. men det fick bli det som det blev..
Här har du samlat på dig en massa med din kameralins.. så kul att se allt vackert, gammalt från lite olika ställen från vår karta..
Tvättstrecket har jag ju beundrat mycket förut och gör så nu oxså:-)
Kram*

AnnaKK sa...

Som flera andra faller även jag pladask för de gamla jeansen! Helhärlig bild!!!

Och de andra två är inte dumma de heller! :-)

Jo sa...

Fin tolkning! :) Arbetets museum är rätt skoj, fast nu var det ju ett tag sedan jag var där.. :)

Ha det så gott du kan i åskvädret!

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Får följa med på fotosafari någon gång,säg bara till.
Skitsnygga bilder!
Kram Peppe

Cel'Dara sa...

Verkligen härligt tvättstreck! :-)

Ingrid sa...

Härliga bilder hos dig som alltid. Jeansen är nog min favorit också.
Kram Ingrid

matte sa...

Brallorna var roligast! Sedan var det fint med det handgjorda teglet. Nåt sånt hade jag inte sett innan.
Fina bilder:)
ha de!

Nollan sa...

Första bilden är ju helt underbar med alla gamla jeans i skiftande blå nyanser :) Den blir min favorit även om också bliden på trädroten tilltalade mig.
Ha en bra dag!

Zanna sa...

Såna fina bilder, det där med fototriss verkar ju skoj, det ska jag kolla in efter semestertiderna när jag får mer tid till övers. På tisdag ska vi till kolmårdens djurpark med flickorna så då ska jag hålla utkik och se om jag känner igen något som jag sett på din blogg. Stackers dig som blir sådär av åska , det måste ju vara jättejobbigt. Ha en fin dag kramar

Cattis sa...

härligt tvättstreck!

Jodå här är allt bara bra och allt är skönt nu när "beslutet" är taget.

Finns ju en del att ta itu med nu framöver innan allt hamnar där det ska :-)

TAckar för den goa kramen

kramar tebax
Cattis

dahlarna sa...

Kul att se bild på jeansen! Hörde om att det var på gång på Arbetes museum, men jag kom aldrig dit... De nadra två bilderna var också fina! Måste nog ta mig en tur till det där naturreservatet! Ha det så bra!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härliga bilder. Gammalt med karaktär- det gillar jag:)

Jadu det där med om att det sista som dör är hoppet är nog riktigt...hoppas och hoppas på vackert väder men även idag vräker ju regnet ner och åskan mullrar. Jag försökte rädda mina stackars dränkta pelargoner genom att ställa upp dem på farstukvisten innan de är helt genomdränkta, vet inte om jag hann, själv blev jag iallafall GENOMBLÖT från topp till tå på den korta minut jag var ute i regnet...

Blöt kram
Annica

♥ LottaM ♥ sa...

Va kul med jeansen men faller för tegelstenen inte av att få den i huvudet utan för det är sådant jag gillar - Ha en fin kväll

Paula sa...

Dom gammla jeansen blev helt klart en favorit...

Cattis sa...

jadå, jag ska lära henne att länka :-)
fast hon säger att det inte funkar...
så jag får väl si vad hon menar.

Annars är hon ju en rackare på att blogga :-D

annette sa...

Cattis! Ja, "Bloggmadamen" måste ju kunna länka, blir Ert Dataprojekt nu under veckan...

Kram //annette

Mors Deka sa...

Mycket trevlig blanding av tolkningar. Gillar tvättstrecket. KRAMEN!

Mina bidrag finns på:
http://tematoken.blogspot.com

Lissen sa...

Bilden med jeansen gör mej glad!Att se brallorna hänga där i alla sina nyanser! (Norrköping är en härlig stad) Teglet är också fint!!
Ha det gott

Anneli sa...

Jag gillar den första bilden jättemycket! Läcker!!

De andra är också fina och temat fint tolkat!

Må gott!!

//Anneli

Åsa sa...

Fiiina bilder. Bild ett är superfin men tvåan blir ändå min favorit.
Åsa

synne sa...

goa bilder du visar....
bloggmadamen ska lära sig att länka hehe....
Nu säger jag natta natta.
Kramen från huset vid Nugurn.

annette sa...

Det låter bra det Synne, ser jag fram emot Fototriss t.ex skulle passa Dej bra som har sådan uppsjö med bilder.

Sov nu så gott allihop och ha en bra måndag, så hörs vi.

Kramen till Er alla.
//annette

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jag ligger redo i min säng med penseln i hand den dagen solen kommer till Kolmården;)

Vi får se hur det blir med det...min svärfar kommer hit på onsdag för att hjälpa till att ta ner de murkna altanstolparna och sätta dit nya.Om jag känner de två karlarna rätt så behöver de min logiska hjärna så att det blir rätt;)

Förstår att du är lite lagom seg, med en arbetsvecka i kroppen efter semestern.

Kram Annica

Millan sa...

Fina bilder du har tagit, jag gillar den gamla roten bäst

aksonfoto sa...

Även jag fastnade för jeansen. Det är en läcker och rolig bild.
Förresten blev det något rekord med jeansupphängningslängden??

Mia sa...

Härliga tolkningar du har gjort. Min favorit får bli jeansen, jättefint kort.

Hoppas att du får en fin vecka!

Daniel sa...

Blåjeansen och arbetets museum är helt klart min favorit. Fin stämning i bilden, bra jobbat.

..Maria.. sa...

Nämen vilket härligt klädstreck, det är min favorit.

~Maria

Anna sa...

Fin gammal-trio, klädsträcket var ju hur bra som helst ...