söndag 13 juli 2008

Fototriss Byggnader.

Fototriss = Direktlänk
Mitt bidrag idag till Fototriss där temat idag är Byggnader kommer ifrån ett område i Norrköping som heter Industrilandskapet, ett före detta Industriområde centralt i City där det fram till 60-talet fanns bl.a stora ylleindustrier, papperbruk m.m. Numer är det ett område som renoverats varsamt och innehåller bl.a universitet, muséer konsertlokaler och restauranger. Hela området omges av vatten (Motala Ström) och är fantastiskt vackert och mycket populärt bland både oss Norrköpingbor och turister.
Första Byggnaden kallas för Strykjärnet, vilket jag tycker framgår av bilden!





Detta blev mitt bidrag idag, skall bli intressant att se vad Ni andra har för byggnader på Era sidor.
Kram //annette
























28 kommentarer:

Nollan sa...

Härliga bilder. Den översta med speglingen i vattnet är riktigt läcker!

Helena/Bildbloggerian sa...

Vilken vacker spegling det var i vattnet på den första bilden! Tjusigt!

Ellas Inspiration sa...

Vilka underbara gamla byggnader!

Jag är också med i trissen...

Kram Karin

Dysnomia's sa...

Första bildens spegelbild var kanonsnygg!
Gillar samtliga byggnader och blir så glad när gamla byggnader får fortsätta finnas och återanvänds!
Blev nyfiken på det här området och ska ha det i åtanke när jag passerar nästa gång.

♥ LottaM ♥ sa...

Snygga alla tre men den översta med spegling i vattnet är kanon bra

Megera sa...

Fina bilder....och det är ju fantastiskt vilka vackra fabriksbyggnader de byggde tidigare.

Ragnvi sa...

Hej på dig! Säger som megera sa; så vackert dom byggde förr, även fabriker!
Strykjärn - här i Söderhamn har vi en park som heter så!
Ha en bra dag!

Åsa sa...

Strykjärnet tilltalar mig mest. Snyggt med speglingen!

Sarah sa...

Första bilden är ju jätte fin, den gillar jag bäst ;O)

Inger Maryissa sa...

Vilka så fantastiska byggnader och vackra och spännande, t.ex. den med alla trappor på utsidan.
Vad fint att de bevarats.
Ha det så gott
Kram

Nilla sa...

Vad fina bilder! Den översta var himla läcker! Ha det bra.

Lovisa Språkpolisa sa...

Jag gillar speglingen i vattnet på den första bilden, men på något sätt är det ändå den sista, med spiraltrappan, som tilltalar mig mest. Raka motsatsen till mina lantliga bilder=)

matte sa...

Snyggsnygga bilder! fint att såna områden bevaras :)

Ingrid L sa...

Vilka härliga bilder. Ni har ju så många vackra byggnader i Norrköping.

aksonfoto sa...

Det var tjusiga bilder från Norrköping. Jag fastnade också för den översta bilden som jag har för mig kallas strykjärnet. Den sista bilden med spiraltrappan gillade jag också.

Anonym sa...

Herregud va duktig du är på att fota!
Jättefina hus. Jag har inga hus här på landet utom hönshus och vedbod så jag står över den här gången;) kram kram lotta

Susanne sa...

Som så många andra föredrar också jag den översta bilden med speglingen.

Daniel sa...

Speglingen och färgerna i första bilden gör den till min favorit, väldigt fin!

Karin A sa...

Ja den med vattenspeglingen är fantastiskt snygg men de andra är fina de med! :) Jobbigt att börja jobba...kram Karin

Kimberley sa...

Håller med som så många andra.. vilken vacker spegling,
Fina kort !
Ha det bra
// Kimberley

Pialotta* sa...

Här var det fullt hus idag.. jag höll ju på att glömma det där.. välkommen hem förresten.. hoppas du haft det fint:-)
Gillar alla dina hus, men den där i mitten.. är så härlig liksom så klart vattenspeglingen
ha de gott kramar*

Anette sa...

Väldigt vackert. Extra roligt att se bilder från Norrköping för min äldste son kom in på högskolan där!/Anette

Annica sa...

Underbara bilder! Gillar speciellt den första!

Kram Annica

Annies Fotoblogg sa...

Superfina bilder. Jag gillar den första lite extra, det var läckra färger och läckert att det speglade sig i vattnet.

AnnaKK sa...

Fin spegling i vattnet på första bilden. Men jag gillar nog den härliga spiraltrappan på tredje bilden ännu mer - den OCH teglet! :-)

Monkan sa...

Häftiga bilder. Den första var min favorit, så klart :-) Underbar spegling.

Paula sa...

Gillar första bilden

Mia sa...

Tänk att bo i såna vackra kvarter! Har varit i Norrköping en gång, men om det blir igen ska jag se till att få tid att åka till de här kvarteren.

Vackra och stämningsfulla bilder.